PROCEDURA PRZYJMOWANIA
I ROZPATRYWANIA SKARG I WNIOSKÓW
W ŻŁOBKU MIEJSKIM W USTCE
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. z 2000 roku Nr 98 poz. 1071 ze zmianami) Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 roku Nr 5 poz.46)
Rozdział I
W Żłobku Miejskim w Ustce skargi i wnioski przyjmowane są przez dyrektora żłobka w poniedziałek w godzinach od 10.00 – 16.00
Skargi i wnioski mogą być wnoszone:
pisemnie
elektronicznie
ustnie do protokołu
3. Skargi i wnioski nie należące do kompetencji naszej placówki przekazywane są do wnoszącego ze wskazaniem właściwego adresata.
4. Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpatrywania.
5. Rejestr skarg i wniosków znajduje się w gabinecie dyrektora żłobka. Po wpisaniu ich do rejestru wniosek otrzymuje dyrektor żłobka oraz zainteresowany.
Rozdział II
Kwalifikowanie skarg i wniosków.
Kwalifikacji skarg dokonuje Dyrektor żłobka.
Skargę / wniosek nie należącą do kompetencji naszej placówki należy zarejestrować, następnie przesłać do wnoszącego ze wskazaniem właściwego organu.
Skarga / wniosek nie zawierająca imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego – anonim – po dokonaniu rejestracji pozostaje bez rozpatrywania. Jest kierowana do dyrektora żłobka, który może wykorzystać informacje zawarte w skardze / wniosku, w ramach pełnionego nadzoru opiekuńczego.
Rozdział III
Rozpatrywanie skarg i wniosków.
Z wyjaśnienia skargi / wniosku należy sporządzić dokumentację zawierającą:
oryginał skargi/ wniosku
notatkę służbową informującą o sposobie załatwienia skargi/wniosku i wynikach postępowania wyjaśniającego
materiały pomocnicze zebrane w trakcie wyjaśnienia skargi/wniosku (oświadczenia, opinie,kserokopie dokumentów,wyciągi)
odpowiedź do wnoszącego, informującą o sposobie rozstrzygnięcia sprawy wraz z urzędowo potwierdzonym jej wysłaniem
pismo do organu prowadzącego – jeśli wymaga tego sprawa
2. Odpowiedź do wnoszącego powinna zawierać:
oznaczenie organu, od którego pochodzi
wyczerpującą informację o sposobie załatwienia sprawy z odniesieniem się do wszystkich zarzutów / wniosków zawartych w skardze / wniosku zawierającej pisemne uzasadnienie , jeżeli skarga / wniosek została załatwiona odmownie
imię i nazwisko, podpis i stanowisko osoby upoważnionej do załatwienia skargi
Przed wysłaniem odpowiedzi do osoby wnoszącej , dyrektor parafuje ją
Pełną dokumentację po zakończeniu sprawy, dyrektor żłobka składa osobiście u osoby rejestrującej skargi / wnioski, nie później niż 7 dni po upływie terminu jej załatwienia, potwierdzając ten fakt własnoręcznym podpisem
Skargi i odpowiedzi nie są gromadzone w osobnej teczce.
W przypadku wydania opiekunowi / pracownikowi zalecań przez osobę rozpatrującą skargę / wniosek należy kopię tego pisma dołączyć do dokumentacji wymienionej w punkcie 4.
Kontrolę z wykonania wydanych zaleceń przeprowadza osoba wydająca je (dyrektor).
Za jakość i prawidłowe wykonanie, załatwienie skargi odpowiadają osoby, na które dekretowano skargę / wniosek.
Kontrolę nad realizacją rozpatrywania skarg / wniosków sprawuje Dyrektor Żłobka Miejskiego w Ustce.
Rozdział IV
Terminy rozpatrywania skarg i wniosków.
Ustala się następujące terminy rozpatrywania skarg i wniosków:
Do 1 miesiąca, gdy wszczyna się postępowanie wyjaśniające.
Do 2 miesięcy, gdy skarga/ wniosek jest szczególnie skomplikowana.
Do 7 dni należy:
- Zwrócić skargę/wniosek wnoszącemu ze wskazaniem właściwego organu, jeżeli skarga/wniosek została skierowana do niewłaściwego organu.
- Przesłać informację do wnoszącego o przesunięciu terminu załatwienia skargi/wniosku z podaniem powodu przesunięcia – jeżeli nie ma możliwości ich załatwienia w określonym terminie.
- Zwrócić się z prośbą do osoby wnoszącej o przesłanie dodatkowych informacji dotyczących skargi/wniosku.
- Udzielić odpowiedzi w przypadku ponowienia skargi/wniosku, w której brak jest wskazania nowych okoliczności sprawy .
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025