Skargi i wnioski

PROCEDURA PRZYJMOWANIA

I ROZPATRYWANIA SKARG I WNIOSKÓW

W ŻŁOBKU MIEJSKIM W USTCE

 

 

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. z 2000 roku Nr 98 poz. 1071 ze zmianami) Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 roku Nr 5 poz.46)

 

Rozdział I

 

  1. W Żłobku Miejskim w Ustce skargi i wnioski przyjmowane są przez dyrektora żłobka w poniedziałek w godzinach od 10.00 – 16.00

  2. Skargi i wnioski mogą być wnoszone:

  • pisemnie

  • elektronicznie

  • ustnie do protokołu

3. Skargi i wnioski nie należące do kompetencji naszej placówki przekazywane są do wnoszącego ze wskazaniem właściwego adresata.

4. Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpatrywania.

5. Rejestr skarg i wniosków znajduje się w gabinecie dyrektora żłobka. Po wpisaniu ich do rejestru wniosek otrzymuje dyrektor żłobka oraz zainteresowany.

 

Rozdział II

 

Kwalifikowanie skarg i wniosków.

 

  1. Kwalifikacji skarg dokonuje Dyrektor żłobka.

  2. Skargę / wniosek nie należącą do kompetencji naszej placówki należy zarejestrować, następnie przesłać do wnoszącego ze wskazaniem właściwego organu.

  3. Skarga / wniosek nie zawierająca imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego – anonim – po dokonaniu rejestracji pozostaje bez rozpatrywania. Jest kierowana do dyrektora żłobka, który może wykorzystać informacje zawarte w skardze / wniosku, w ramach pełnionego nadzoru opiekuńczego.

     

    Rozdział III

 

Rozpatrywanie skarg i wniosków.

 

  1. Z wyjaśnienia skargi / wniosku należy sporządzić dokumentację zawierającą:

  • oryginał skargi/ wniosku

  • notatkę służbową informującą o sposobie załatwienia skargi/wniosku i wynikach postępowania wyjaśniającego

  • materiały pomocnicze zebrane w trakcie wyjaśnienia skargi/wniosku (oświadczenia, opinie,kserokopie dokumentów,wyciągi)

  • odpowiedź do wnoszącego, informującą o sposobie rozstrzygnięcia sprawy wraz z urzędowo potwierdzonym jej wysłaniem

  • pismo do organu prowadzącego – jeśli wymaga tego sprawa

 

 

2. Odpowiedź do wnoszącego powinna zawierać:

  1. oznaczenie organu, od którego pochodzi

  2. wyczerpującą informację o sposobie załatwienia sprawy z odniesieniem się do wszystkich zarzutów / wniosków zawartych w skardze / wniosku zawierającej pisemne uzasadnienie , jeżeli skarga / wniosek została załatwiona odmownie

  3. imię i nazwisko, podpis i stanowisko osoby upoważnionej do załatwienia skargi

 

  1. Przed wysłaniem odpowiedzi do osoby wnoszącej , dyrektor parafuje ją

  2. Pełną dokumentację po zakończeniu sprawy, dyrektor żłobka składa osobiście u osoby rejestrującej skargi / wnioski, nie później niż 7 dni po upływie terminu jej załatwienia, potwierdzając ten fakt własnoręcznym podpisem

  3. Skargi i odpowiedzi nie są gromadzone w osobnej teczce.

  4. W przypadku wydania opiekunowi / pracownikowi zalecań przez osobę rozpatrującą skargę / wniosek należy kopię tego pisma dołączyć do dokumentacji wymienionej w punkcie 4.

  5. Kontrolę z wykonania wydanych zaleceń przeprowadza osoba wydająca je (dyrektor).

  6. Za jakość i prawidłowe wykonanie, załatwienie skargi odpowiadają osoby, na które dekretowano skargę / wniosek.

  7. Kontrolę nad realizacją rozpatrywania skarg / wniosków sprawuje Dyrektor Żłobka Miejskiego w Ustce.

 

Rozdział IV

 

Terminy rozpatrywania skarg i wniosków.

 

Ustala się następujące terminy rozpatrywania skarg i wniosków:

 

  1. Do 1 miesiąca, gdy wszczyna się postępowanie wyjaśniające.

  2. Do 2 miesięcy, gdy skarga/ wniosek jest szczególnie skomplikowana.

  3. Do 7 dni należy:

     

    - Zwrócić skargę/wniosek wnoszącemu ze wskazaniem właściwego organu, jeżeli skarga/wniosek została skierowana do niewłaściwego organu.

     

    - Przesłać informację do wnoszącego o przesunięciu terminu załatwienia skargi/wniosku z podaniem powodu przesunięcia – jeżeli nie ma możliwości ich załatwienia w określonym terminie.

     

    - Zwrócić się z prośbą do osoby wnoszącej o przesłanie dodatkowych informacji dotyczących skargi/wniosku.

     

    - Udzielić odpowiedzi w przypadku ponowienia skargi/wniosku, w której brak jest wskazania nowych okoliczności sprawy .

 

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 30 grudnia 2021 16:13
Dokument wprowadzony do BIP przez: Magdalena Nalaskowska
Ilość wyświetleń: 1563
02 stycznia 2022 16:09 (Magdalena Nalaskowska) - Zmiana treści zakładki.
30 grudnia 2021 16:13 (Magdalena Nalaskowska) - Zmiana treści zakładki.
30 grudnia 2021 16:13 (Magdalena Nalaskowska) - Dodanie nowej zakładki.